ناگهان روزی می آید / که سنگینی رد پاهایم را / در درونت حس کنی / رد پاهایی که دور می شوند / و این سنگینی / از هر چیزی طاقت فرساتر خواهد بود

.: نقطه آبي :.

شنبه ٢۸ اردیبهشت ۱۳۸٧
 

میگم: سی سالم شده اما هنوز نمیدونم که میخوام بزرگ شدم چی کاره بشم...


هر هر میخنده فقط!

¤ نوشته شده توسط مرجان در ساعت ۳:۱٤ ‎ب.ظ

ارسال به : Balatarin Donbaleh Cloob Mohandes Delicious Stumbleupon Friendfeed Twitter Facebook Greader Addthis to other
..........................................................................پیامهای دیگران ()


یکشنبه ۱٥ اردیبهشت ۱۳۸٧
 

ما بی تو خسته ایم . . . . تو بی ما چگونه ای؟

¤ نوشته شده توسط مرجان در ساعت ۳:٢٩ ‎ب.ظ

ارسال به : Balatarin Donbaleh Cloob Mohandes Delicious Stumbleupon Friendfeed Twitter Facebook Greader Addthis to other
..........................................................................پیامهای دیگران ()


شنبه ٧ اردیبهشت ۱۳۸٧
 

پا برهنه در بهشت

سهمناک، بی نظیر ، تکان دهنده و عجیب دیدنی بود. شرمنده ام از خودم که تا قبل از دیشب که از سر ناچاری این فیلم و دیدم حتی به فکرمم نرسیده بود که همچین شاهکاری روی پرده سینما داریم. شرمنده ام از شما جناب بهرام توکلی!

 بهرام توکلی که فکر میکنم این اولین فیلم بلندش باشه با  کارگردانی ظریف و نبوغ آمیزش لحظه لحظه ء این فیلم رو مثه شعر سروده و تو رو هاج و واج و دلخور میذاره از اینکه این شعر بلند و سترگ ناگهان به پایان میرسه!

آره... من فقط یه لحظه در طول این تجربه زیبا از دست کارگردان نابغه اش دلخور شدم ، وقتی فیلم تموم شد . و دیدم که تماشاگرای معدود و پر ادعای سالن شهر هفتم سینما آزادی هم، همه چسبیدن به صندلی هاشون و یا توی راهروهای باریک کنار صندلی ها میخکوب شدن و سعی میکنن با خوند ن اسمهای تیتراژ پایانی ، زیبایی این تجربه رو کش بدن.

امیدوار نیستم که همچین شاهکاری خوب بفروشه چون تو این مملکت هنرپرور، پرفروش بودن یه جورایی همردیف در پیت  بودنه اما دلم میخواد به همه اونایی که دنبال فیلم خوب دیدن واسه چندمین بار هر کدوم از کارای دیوید لینچ وبرگمان و فلینی و کراننبرگ و میبینن توصیه کنم به دیدن این فیلم برن. به جرات میگم که کارگردانی این اثر چیزی از کارگردانی لینچ کم نداره اما ادای کارهای اون نیست... لازم نیست صد بار فیلم و ببینین که تازه داستان دستتون بیاد اما اون ظرافت ها و حرکت های سریع و بازی با سرعت نوردهی و کات های بی نظیر و شعرهایی که میشه با دوربین روی دست سرود رو- اگه تو فیلمهای لینچ دوست دارین- اینجا میتونین بهترش رو ببینین. اگه عاشق کادرهای سحرامیز –چه رنگی و تند، چه خاکستری و خوابالود- تو کارهای برگمان هستید- که  من و همیشه یاد بهترین نقاشیهای امپرسیونیستی میاندازه- ابنجا میتونین شبیهش رو ببینین. این شعر بلند و میشه ده بار دید و هر بار از دیدنش لذت برد اما نه مثه یه نقشه گنج که به زبون اجنه و ازما بهترون نوشته شده باشه ، شما در طول این تماشاهای پی در پی نباید مذبوحانه دست و پا بزنین تا در نهایت بفهمین کی خواهر کی بود و کی از کی خوشش میاومد و کی در واقع همون کی بود – منو ببخشین آقای لینچ!- میتونین تصویر های زیبا رو مثه هایکوهای ناب ژاپنی سربکشین.

ضمنا میتونین از بازی همیشه بی نظیر هومن سیدی  و افشین هاشمی لذت ببرید... هرچند همه توی این فیلم فوق العاده ان ، امیرکاوه آهنجان ،فهیمه راستکار، نگار جواهریان و اون هنرپیشه جوان ترک زبان که اسمش و نمیدونم و حتی جناب مستطاب استاد بزرگ :  امین تارخ!

یه کلمه هم با شما حرف دارم جناب بهرام خان توکلی !

نمیدونم خودتون و آماده کردین یا نه اما تو این مملکت گل و بلبل به محض ظهور پدیده هایی که علی القاعده باید آثارشون باعث افتخار ما و پیشرفت هنر در سرزمین نازنین مون بشن –مثه جناب عالی- رسم بر اینه که منتقدان جور و واجور تا میتونن نمونه و مدرک وادله محکمه پسند جور کنن که شما ادای فلان فیلمساز نسبتا برجسته رو در بورکینافاسو در آوردین و فیلمنامه رو از بایگانی فلان موزه در فلان شهر در شاخ افریقا کش رفتین و از خودتون هیچی ندارین و جای تاسفه که این تقلید ضعیف ومضحک و به خورد بیننده یا خواننده یا شنونده فهیم و همیشه در صحنه و هفتاد ملیوونی دادین و انگار که ما منتقدای تیز و بز – یعنی اونا!- قاقیم!

نمونه ء این مدل برخورد و تازگی ها حتما زیاد دیدین، اما لطفا محل ندین و از رو نرید! این اقتضای کار هنری انجام دادنه  تو این مملکت ... اگه این تنگ نظری ها نبود که ماهم الان محلی از اعراب داشتیم توی این دهکده کوچیک ، نداشتیم؟

¤ نوشته شده توسط مرجان در ساعت ٤:٠٥ ‎ب.ظ

ارسال به : Balatarin Donbaleh Cloob Mohandes Delicious Stumbleupon Friendfeed Twitter Facebook Greader Addthis to other
..........................................................................پیامهای دیگران ()